måndag 22 augusti 2016

Allergimat och allergigodis


Jag höll på att få hjärtsnörp i förra veckan, plötsligt var Issys allergifoder slut över allt och jag hade bara en handfull burkar kvar. Vad ger man katten som är allergisk mot i princip allt när man inte har tillgång till det enda de tål?

Som tur var hade animail som sista utväg två hela flak kvar och de räddade oss. I fortsättningen kommer jag aldrig våga ha så få burkar hemma, Issy blir ju verkligen sjuk om hon får fel mat.


I min jakt på kattmat på varenda veterinärklinik i närheten hittade jag de här, kattgodis för katter som äter allergimat.


"Fullträff!" tänkte jag och dundrade hem glad i hågen, nu skulle Issy äntligen få kattgodis igen. Trodde jag iaf.

Hon vägrar ens smaka och det är nog inte så konstigt, de påminner om torrfoder i konsistensen och är det något hon inte tänker äta så är det torrfoder.

2 kommentarer:

  1. Bra att du har bunkrat! Synd att Issy inte vill smaka, gottisar kan ju vara goda även om de liknar torrfoder! Nosbuffar

    SvaraRadera
  2. Ja nu måste vi bygga upp ett lager så fort maten finns att köpa igen.

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...