tisdag 16 augusti 2016

Allergiskt sår i närbild

Det slog mig att det kanske finns ett värde i att visa hur såren kan se ut i närbild, några har hört av sig till mig med funderingar över om deras djur kan vara allergiska. 

Så här ser Issys sår ut när de har torkat och sårskorpan börjar ramla av. Den här gången är det lite annorlunda eftersom det inte gick att raka av all päls så nu sitter det lite päls där också. 

På bilden är såret 8 dygn gammalt och har behandlats med kortison i 7 dagar.


När såren är blöta rengör jag dem två gånger/dag men när de är så här torra rör jag dem inte. När sårskorpan lossnat helt och huden blivit lite hårdare brukar jag kunna ta av tratten när jag har Issy under uppsikt. Tvättar hon sig för mycket blir det lätt sår igen.

Issy är så van vid att jag tittar på såret att hon ligger lugnt och väntar på att jag ska bli klar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...