onsdag 10 augusti 2016

Älskade lillan är sjuk


Världens finaste Issy är sjuk och det är inte bara svår allergi vilket jag tyckte var illa nog.


Igår fick hon ta av tratten en stund och vi lekte med ett paketsnöre som ju är det bästa hon vet och då var hon nästan som vanligt igen.


Issy "Komsi, komsi ska jag bita dig!"


Fläcken på bröstet är hennes senaste sår och de kala fläckarna på frambenen är efter att hon rakats för att lämna blodprov.


Hon avskyr verkligen att behöva åka till veterinären och på fredag är det dags igen för nya prover, hennes värden är inte bra och visar på problem med blodet, njurarna och levern.


Issy är världens snällaste hos veterinären men krymper ihop och försöker smälta genom bordet.


När man har tratt på sig, kliande sår som man inte får röra och inte mår så bra vill man vara väldigt mycket hos matte. Helst hela tiden och det är viktigt att få vara nära. Issy som i vanliga fall inte tycker om att ha ögonkontakt ligger så nära mig hon kan på nätterna och trycker tratten mot mitt ansikte.
Lilla älskade vännen.


När man inte får tvätta sig själv tvättar man matte istället...


och sin älskade bror.


Eftersom såret kladdar får man ha en handduk på sin älskade kudde men den går ju att sova på ändå. Tillsammans <3 p="">


Som tur är sitter det senaste såret så att det räcker med den lilla tratten och hon kan röra sig hyffsat bekvämt ändå.


Gabriel tycker INTE om att vara ensam och springer och välomnar henne tillbaka efter varenda vända till veterinären.


Kan vi få be om lite tumhållning för att hon blir bättre?
Vår älskade Issy.


4 kommentarer:

  1. Usch, vad tråkigt! Jag hoppas att det är något som går att hjälpa med medicin eller liknande. Håller alla tummar.

    SvaraRadera
  2. Håller alla tassar och tummar vi har. Nosbuffar

    SvaraRadera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...