söndag 11 september 2016

Äntligen i butik igen!


Jag fick ett samtal ifrån Västra Djursjukhuset, de hade fått in Issys mat igen och jag slängde mig i bilen och köpte ett flak.

Issy passar på och visar vad hon gör varenda dag när jag kommer hem, först klöser hon på sin favoritklösbräda och sen hälsar hon på mig. 


Gabriel möter mig alltid i dörren och skriker av lycka att jag är hemma igen.


Eftersom det varit sån brist på blötfodret har Gabriel som inte måste ha det fått äta bara torrfoder ett tag så att det skulle räcka till Issy när leverantörerna hela tiden flyttade fram datumet för nya leveranser. Han hade börjat se lite ledsen ut och försöka ta lite av Issys  mat och det skulle hon aldrig tillåta.

Glad i hågen öppnade jag genast en burk och la upp en portion till dem var, Gabriel åt en tesked och grät sedan om att han minsann tycker mycket bättre om torrfoder och vill ha det istället.

Slutresultat: Gabriel åt torrisar och Issy först sin egen portion och sedan även hans blötmat.



2 kommentarer:

  1. Vilken lättnad att du fick tag i mat till Issy igen. Vad rolig han är Gabriel som hellre äter torrfoder. Brukar väl oftast vara tvärtom? /Anne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det var hemskt att räkna burkar och dagar och försöka planera för vad sjutton jag gör om de inte kommer in i lager igen.

      Ja han har gått och tyckt synd om sig själv för att han inte får samma som hon och så vill han inte ha när han får. De är som små barn :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...