måndag 14 augusti 2017

Ända mot ända kan ingenting hända

Måndag - semestern är slut och katterna är ensamma när jag går till jobbet

Gabriel och Tekla-Greta fortsätter lära känna varandra. Redan igår kväll slutade Greta fräsa på Gabriel och han fick lov att pussa henne i pannan, när de möts nospussar de varandra.

De vågar fortfarande inte riktigt slappna av om de ligger för nära ansikte mot ansikte så nu är det mycket ända mot ända och så luktas det väldigt gärna i varandras rumpor när de tror att den andra inget märker.



Gabriel tycker att det är jätteroligt att titta på när Greta leker.


Igår kväll låg de såhär, det är som sagt lite läskigt att sova nära varandras ansikten.


Greta smyger gärna på stora katten men vågar inte riktigt busa.


Hon är verkligen överallt också, här tvättar hon tassarna i baljan jag har till fotbad.


Greta "Har du en balja till fotbad? Voffor då?"


Greta "Det är ju bara att tvätta ju?"


Vi har lekt med vippan idag efter jobbet och sen sov vi middag en stund. 


Gabriel var väldigt tydlig med att jag skulle titta på honom istället för på Greta.
Gabriel "För du är ju faktiskt min matte eller hur? Och du var min först! Och visst är jag också liten och alldeles bedårande söt?!"


Tekla-Greta blir lååång när hon sträcker ut sig.


Tänk att i torsdags tyckte jag att Gabriel var liten och nu tycker jag att han är en jättekatt.
Fast han är världens finaste lilla kille också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...