söndag 13 augusti 2017

Första familjeporträttet!

Man måste ju ha lite familjebilder och jag fick ett oväntat tillfälle ikväll. 

Jag kan inte öppna fönstren så mycket som jag brukar nu när Greta är liten och det luktar unket i hela lägenheten, jag tittade närmare på ventilerna och insåg att de var helt igensatta av sot så fram med stolen och så var det dags att rensa ventiler. Katterna ville naturligtvis vara med och helt plötsligt satt de där tillsammans som på beställning. 

Det första porträttet!


Vägen till porträttet:

Det började med att Gabriel satt på toaletten så hoppade Greta upp på stolen och jag fick hoppa ner för att inte klämma henne eller tappa nåt i huvudet på henne. Gabriel brukar passa på och lukta lite på henne när hon är upptagen av annat och här såg han lite fundersam ut, skulle hon ta illa upp om han hoppade upp på stolen han också?


Gabriel tar chansen och hinner lukta henne lite i rumpan...


när Greta först undrar vad han gör...


och sedan fräser till honom att han ska sluta genast!


Gabriel tittar bort för att visa att han är ofarlig... 


och Greta poserar för kameran. Ta en bild då matte!


När Greta hoppade ner för att sitta i mitt knä istället passade jag på att ta en massa bilder på linslusen Gabriel som är så duktig och snäll i mötet med lilla Greta.


Bus-Greta vill se vad jag har i handen, kan man kanske leka med det?


2 kommentarer:

  1. Vilket jättefint porträtt! Fin svansföring på Greta på bilden också. :) / Anne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja hennes svans är verkligen hur lång som helst :)

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...