lördag 19 augusti 2017

Ledig lördag

Idag är det en vecka sedan Tekla-Greta vaknade hos oss första morgonen och oj vad mycket som har hänt sedan dess. 

Man ska inte ropa hej för tidigt men hon har börjat lyssna på tillsägelser och försöker sällan bita mig i fötter och händer nu, det är bara när hon är riktigt sprallig som hon inte riktigt kan hålla sig. De första nätterna fick jag knappt sova för att hon levde bus men inatt har hon sovit så sött hos mig och Gabriel.


Jag kunde först inte hitta iglon men så såg jag att det ligger ju någonting under hängmattan.


Greta tycks hålla med Gabriel om att det är en påglo, inte en iglo och trycker ihop den hela tiden.
Greta "Ja för när man trycker ihop den kan man gömma sig i den så ingen ser en och så blir det mörkt inuti."


Liten sömnig plutta.


Jag dammsög lägenheten och la alla leksaker jag hittade på sängen... Det blev en del...


Jag tror det är dags att skaffa en leksakskorg till. 


Greta "Kan inte du hämta en sån där superskojsig vippa så kan vi leka matte?!"


Jag har bytt batterier i skalbaggarna, den gröna saken funkade inte trots batteribyte. Jag tror att det skulle vara ett något tjockare batteri i den tyvärr, det är en djungel att försöka reda ut sånt där och det hjälpte inte att jag var i tre olika butiker och fick hjälp.  


Gabriel har hjälpt mig att plantera gräs.


När man ser dåligt underlättar det att man kan fota kartongen och förstora texten fast man kan ju fundera på vem som skrev texten: "Ställ groddloddan i locket"?


Gabriel "Väl är man väl trädgårdsmästare så det är tur att jag fanns på plats och kunde hjälpa matte."


Det ser lite mysko ut. 


Gabriel "Vänta i 4 dar? Jag vill ha gräs nu!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...