torsdag 31 augusti 2017

Paket till småtrollen

Gabriel "Vad har du köpt matte? Vad har vi fått?"
Greta "Har vi fått nått?"


Greta "Vad är det Gabriel? Vad ser du?"
Gabriel "Låda, låda, lååda!"


Montering pågår.
Greta "För nu hjälper jag dig matte, därför måste jag sitta här för jag hjälper dig ju."


Greta "Nu vet jag vad det är, det är en klös."


Greta "Var ska vi ha den matte?"


Gabriel "Är det en ugglepost matte?"


Tyvärr säljs inte den gamla uggleposten längre och den här är nog pyttelite för kort för att Gabriel ska kunna sträcka sig och klösa. Jag är en velig vanemänniska som inte tycker om att flytta på saker.

Tanken var ju att ta bort den gamla pelaren  och sätta dit den nya men då var jag ju tvungen att släpa pelaren fram och tillbaka i hela lägenheten och testa alla platser.


Greta "Jag måste testa den matte!"


Greta "Åh vad fin den är!"


Båda katterna insisterade på att sitta på bottenplattan så den blev ännu tyngre  för mig att kånka från rum till rum.

Greta "Vad fin den är, ska vi ha den vid sängen?" 


Greta "Ta daa!"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...