lördag 20 januari 2018

Greta tittar på film (och på Sigvard)

Greta tittar ibland på tv men helst på datorn. Ekorren är verkligen fascinerande...


men hennes favoriter är den här filmen med alla fåglarna.


Greta "Om jag bara smyger så..."


"Smock!"


Greta "Tittar du också matte? Såg du?!"


Oj, oj, oj... Spänningen är olidlig.


Greta "Matte, matte!!! Så du? Titta då!"


Om man lyfter henne lite nu så håller hon huvudet på exakt samma ställe, man kan ju inte släppa de där små fulingarna för en sekund.



Vi brukar samtitta, Greta sitter i mitt knä och tittar på datorn så tittar jag på tv:n i bakgrunden.


Sen dök det upp en ny figur på skärmen, Greta tittar fascinerat. Det jamas på filmen och den vita lilla saken rör sig på ett spännande sätt. Vad är det?

Det är ju lilla Sigvard.


Greta tittar på filmerna på Sigvard flera gånger och blir alldeles trollbunden, tänk om hon förstod att det är hennes blivande partner in crime hon ser.

Tänk så kul de ska ha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...