söndag 18 februari 2018

Gretas spindel

Gretas spindel har blivit mycket tilltufsad med tiden men i hennes ögon är den väldigt vacker. 
Det är en hedersbetygelse när hon räcker över den till mig och väntar sig att jag ska kasta den. 


En syn jag ser väldigt ofta. lilla Greta går i hälarna på mig med spindeln i munnen.


Leken har avancerat så nu kastar jag spindeln dit det är svårare att hitta den och Greta letar upp den.


Allra roligast är det om den hamnar där den inte varit förut.


Sen får man ju inte glömma bort att Greta dessutom måste smyga på spindeln så den inte ser henne innan hon hinner ta den.


Bingo!


Den modiga jägaren återvänder stolt till matte med sitt byte.


Som tur är har vi flera klösträd som matte kan kasta spindeln till...


och Greta letar snabbt upp sitt byte gång på gång.


Den här lilla tjejen gillar att busa, som tur är kommer Sigvard snart och gör henne sällskap.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...