söndag 11 mars 2018

Andra eftermiddagen

Vi gör framsteg här hemma även om det känns som evigheter att vänta på att Greta ska sluta vara arg, jag saknar min mysiga lilla Greta som vill krypa upp i famnen och pussas när hon har ätit frukost och som vill sitta i mitt knä och titta på datorn.

Gabriel fortsätter med operation vinna Sigvards förtroende, trägen vinner och han vill så gärna bli vän med den lille. 


Greta morrar men är samtidigt nyfiken på vad Sigvard ska hitta på härnäst.


Greta "Man måste ju ha koll på honom, det är ju mitt revir faktiskt. Lite spännande är han allt... Men det finns vissa mattor som vissa ska hålla sig på..."
Lilla Sigvard morrar tillbaka men försöker samtidigt visa sig ofarlig, han har varit fantastiskt duktig på att visa sig lugn och snäll.


Greta är väl medveten om att Sigvard ligger där men har bestämt sig för att inte låtsas om det och så har hon slutat skälla på Gabriel också. Idag har hon istället stora kramkalaset med honom och kryper nära hela tiden. När man inte kan ligga hos matte (för att Sigvard är där) får man se till att punktmarkera sin bror istället.


På upptäktsfärd.


Sigvard har fått nog av att sova och vill se sig omkring.


Greta har stenkoll.


Det känns lite osäkert när man blir utstirrad av den där morrhoppan. Sigvard vågar inte riktigt gå förbi Greta när hon låter sådär.


Jag åkte och köpte två lådor till, en till sovrummet så att jag slipper bära en sån där jättetung sak till sovrummet om jag och Sigvard ska sova ensamma igen och en till vardagsrummet. Så länge Sigvard inte riktigt vågar röra sig fritt utan att jag är bredvid måste han ha tillgång till fler lådor.

Vi får väl se hur många lådor vi behöver till slut. När jag hade den första trion räckte det med två stora lådor för de använde ändå samma låda alla tre. Jag gillar tanken på att ha en låda i sovrummet om Greta och Sigvard röjer på nätterna och jag och Gabriel vill sova, det är så tungt att kånka på fyllda lådor.


Inte den snyggaste inredningsdetaljen att ha i vardagsrummet så den ska bort så fort Sigvard rör sig otvunget i lägenheten men nu måste den stå nära soffan eftersom han gömmer sig under den om jag går.


Gabriel försöker pussa Sigvard som blir alldeles förfärad.


Sigvard "Jag känner inte dig ju!!!"
Gabriel "Men jag är snäll..."


Gabriel "När får jag hålla honom matte? När är det min tur?"


När man inte har en katt som man vågar sova i hög med ja då kurar man ihop sig hos sin människa istället.


Precis som Greta vill han gärna pussas på munnen.


Greta söker trygghet som Gabriel och kurar ihop sig kind mot kind.


Inte Gabriel emot även om han säkert skulle velat att Sigvard låg där också.


Lilla Sigvard!


Gabriel försöker smyga sig in bredvid Sigvard som håller emot men låtsas sova. Närmare och närmare kommer han.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...