fredag 13 april 2018

Lilla familjen

Sigvard är fortfarande lite rädd för Gabriel trots att han är så snäll men han tyr sig mer och mer till honom och gör samma sak som Greta gjorde första veckorna, han lägger sig vid Gabriels rumpa och har ansiktet en bit ifrån Gabriels ansikte. 


Fast Sigvard tycker allt att farbror Gabriel är mysig.


Mina vackra pojkar!


Sigvard växer ordentligt nu och är snart större än Greta.


På tal om Greta ja, hon är lekkamraten vars öron ligger illa till mellan varven. Sigvard vågar absolut inte göra så här på Gabriel men han och Greta röjer hej vilt. 


Greta står ut med ganska mycket för hon älskar att ha någon att busa med.


Jag satte mig på sängen innan jag skulle byta om och borsta tänderna och sedan fastnade jag, inte kan man väcka lilla familjen för såna petitesser.


2 kommentarer:

  1. Blev så glad när jag såg en uppdatering på bloggen!
    Varför tror du att Sigvard är rädd för Gabriel? Är det för att han känner att han är äldre, eller för att han är så mycket större? Gabriel som är så snäll. Det är väl i och för sig skönt för Gabriel att inte ha en Sigvard hängande i öronen. ;-) /Anne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte, jag ser ju inte vad som händer när jag inte är med. Sigvard är väldigt busig och leker hela tiden och Gabriel tänker visst under inga omständigheter brottas med honom. Jag skulle gissa på att Sigvard har kastat sig på Gabriel och att han sa ifrån ordentligt och Sigvard fattade att den stora katten faktiskt är stor och stark på riktigt.

      De gosar varje dag och nospussas och Sigvard är inte det minsta rädd när Gabriel kommer gåendes men om Gabriel springer blir Sigvard rädd så då går Gabriel extra långsamt istället.

      De gör allt utom att leka tillsammans.

      Radera

Agnes

Jag bloggar så sällan men tycker själv att det är roligt att kika in ibland och titta på bilder från förr.  Jag har tänkt flera gånger i hös...